Myyntiehtomme

1. Tilaukset

Käsittelemme tilauksesi 24 tunnin sisällä (normaalin työviikon aikana). Sinun on oltava vähintään 18-vuotias voidaksesi tilata meiltä. Huom! Ei myyntiä ja toimituksia Ahvenanmaalle. 

Pidätämme oikeuden poistaa tilauksesi, jos tuote on myyty loppuun. Mikäli tuote on loppuunmyyty, saat tästä ilmoituksen sekä mahdollisen tiedon mahdollisesta korvaavasta tuotteesta. Näin saat mahdollisuuden muuttaa tilaustasi tai poistaa sen.

Pyrimme minimoimaan toimitusajat omasta varastostamme, mutta myös niistä varastoista, joista toimitamme tilauksen suoraan. Siksi tilauksesi käsitellään usein heti ostoksen tekemisen jälkeen, emmekä ehdi päivittää tilauksen tilaa reaaliaikaisesti. Tilauksia käsitellään myös iltaisin ja viikonloppuisin. Tämä tarkoittaa, että suhteellisen pian tilaamisen jälkeen tilauksesi on päätynyt käsittelyprosessissamme jo niin pitkälle, ettei maksuton tilauksen peruuttaminen ole enää mahdollista. Sen sijaan sinun on otettava tuotteet vastaan, jotta voit sen jälkeen perua kaupan. Katso kohta viisi. Ikävä kyllä jo matkalla olevan toimituksen kääntäminen tulee kalliimmaksi meille ja siten myös sinulle.

2. Hinnat ja maksut

Kaikki Rengas365.fi:n sivuilla ilmoitetut hinnat sisältävät ALV:n, mutta eivät toimitusmaksua.

Ostaessasi rengaspaketin (rengas + vanne) asennamme renkaan vanteeseen ja tasapainotamme rengaspaketin. Hinta näkyy kassalla. 

Ostaessasi alumiinivanteet, joihin alkuperäiset mutterit/pultit eivät sovi, toimitetaan mutterit/pultit ja joissakin tapauksissa myös keskisovitteet ja vanteen keskikupit veloituksetta. Näitä lisävarusteita tulee myös käyttää. Katso lisätiedot Sopivuustakuu-osiosta.

Olemme päättäneet jakaa tuotteemme eri rahtiluokkiin painon ja tilavuuden mukaan. Tuotteen rahtiluokka ja kuljetusmaksu näkyvät tuotekortissa. Kuljetusmaksu koskee yhtä rengasta, vannetta tai pyöräpakettia:

  • 11 EUR tuotetta kohden rahtiluokassa 1-2
  • 14,99 EUR tuotetta kohden rahtiluokassa 3-4
  • 19,51 EUR tuotetta kohden rahtiluokassa 5-6
  • 23,80 EUR tuotetta kohden rahtiluokassa 7-9

Kun toimitus tapahtuu kotiosoitteeseen, ovat toimituskulut 2,5 EUR korkeammat per tuote kuin yllä olevat hinnat.

Pienin kuljetusmaksu on 34 EUR.

Maksu Rengas365:n verkkosivustolta ostamiisi tuotteisiin tapahtuu meille. Katso lisätiedot Maksuehdot-osiosta.

Asennuskorjaamoilla tehtäviksi valitsemasi palvelut maksetaan niille. Asennuskorjaamojen hinnat voivat vaihdella, emmekä voi taata, että kotisivullamme näkyvät hinnat olisivat asennuskumppaneidemme päivittämiä. Huomioi, että korjaamo on itse vastuussa hinnoistaan ja palveluistaan.

3. Maksuehdot

Tarjoamiamme maksutapoja ovat Lasku, Tili, Korttimaksu, sekä Suora maksu pankistasi.

Laskun ja tilimaksun tarjoamme yhteistyönä TF Bank kuuluvan Avardan kanssa. Ostohetkellä tehdään tavanomainen luottoarviointi ja joissakin tapauksissa edellytetään luottotietojen tarkistusta. Tällöin saat kotiisi kirjeessä kopion luottotietojen tarkistuksesta.  Luotonantajana on TF Bankiin kuuluva 

3.1 Lasku

Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin laskun saatuasi. Sinun on maksettava vähintään laskulla ilmoitettu vähimmäismäärä eräpäivään mennessä. Myöhästyneestä maksusuorituksesta peritään viiden euron muistutuslasku. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä osoite- ja luottotietosi voidaan tarkistaa. Luotonmyöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksavansa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostotapahtumaan. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksenteon yhteydessä.  Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.

3.2 Tili

Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle. Saat kuukausittain tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä. Voit milloin tahansa maksaa myös suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä osoite- ja luottotietosi voidaan tarkistaa. Luotonmyöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksavansa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksenteon yhteydessä.  Luottoehdot ja vakiomuotoiset kuluttajaluottotiedot.

3.3 Pankkikortti/luottokortti/suoramaksut

Käytössämme on 3D Secure, joka on Visa ja Mastercardin kehittämä maailmanlaajuinen turvastandardi verkkomaksuihin. Siirto on salattu, mikä tarkoittaa, että kukaan henkilö ei pääse luvatta käsiksi korttitietoihisi. Rahat vähennetään kortiltasi hyväksyessäsi tilauksen. Maksu tapahtuu NETS-maksuratkaisun kautta. Kaikki kaupan ja pankkisi välinen viestintä tapahtuu NETS:in kautta ja siinä käytetään SSL-salausmenetelmää (Secure Sockets Layer). Siten emme koskaan saa korttitietoja käyttöömme emmekä voi rekisteröidä tai säilyttää korttitietojasi. Kortilla maksaessasi sinun on ilmoitettava korttisi numero, sen voimassaoloaika ja CVC-/CVV-koodi. Hyväksymme maksut Pohjoismaissa hyväksytyillä VISA- ja MasterCard-korteilla sekä suoramaksut OP:n, Nordean, Danske Bankin, S-Pankin, Aktian, Handelsbankenin, Säästöpankin, Oma Säästöpankin ja POP Pankintileiltä.

4. Toimitus

Toimitus tapahtuu arkipäivisin PostNord DBD:n välityksellä Suomen rajojen sisäpuolella (ei toimituksia Ahvenanmaalle). Toimitusaika (arkipäivisin) näkyy haetusta tuotteesta sekä tilausvahvistuksesta. Joillekin paikkakunnille ei ole saatavilla päivittäistä toimitusta ja toimitus voi näin ollen viivästyä.

PostNord toimittaa tilaamasi tuotteet kotiovellesi/valitsemaasi toimitusosoitteeseen arkipäivisin ma-pe klo 8-16 välillä. Voit seurata toimituksesi kulkua DBD:n seurantatunnuksen avulla Postnord.fi-/asiakaspalvelu-/lähetysseurantasivulta. PostNord lähettää yksityisvastaanottajille ennakkoilmoituksen ja tiedustelun toimitusajasta. PostNord voi myös toimittaa tuotteet ilman ennakkoilmoitusta. Ellei vastaanottaja ole paikalla, jättää kuljettaja ilmoituksen vastaanottajan postilaatikkoon. Tällöin vastaanottajan tulee ottaa yhteyttä PostNordiin.

Valitettavasti voi toimitusaika sesonkiaikana olla hieman pidempi, jolloin meihin, toimittajiimme ja kuljetusyhtiöihin kohdistuu erittäin suuria paineita. Päivitämme (pidennämme) toimitusaikojamme sesonkiaikoina, jotta arvioitu toimitusaika pitäisi paikkansa, mutta valitettavasti joskus tapahtuu vaikutusvaltamme ulkopuolella asioita, joiden vuoksi jotkut tilaukset viivästyvät päivityksestä huolimatta. Emme korvaa toimitusajan ylitystä, koska se on laskelmoitu eikä se kuulu takuuseen.

Toimitettaessa päiväsaikaan kotiosoitteeseen kuljettaja ottaa yhteyttä ja ehdottaa päivää ja kellonaikaväliä toimitukselle ilmoitettuun osoitteeseen. Saapumisilmoitus lähetetään viimeistään päivä ennen suunniteltua toimitusta. Huomaa, ettei saapumisilmoitusta lähetetä samana päivänä, jona tuotteet toimitetaan toimitusosoitteeseen.

Huomaa – Ilmoitus suunnitellusta toimituksesta toimitusosoitteeseen voi tulla aiemmin kuin päivä ennen suunniteltua toimitusta.

Toimitettaessa päiväsaikaan yritysosoitteeseen kuljettaja ei yleensä ota yhteyttä etukäteen. On siis tärkeää, että toimitusosoitteessa on aina joku paikanna toimistoaikaan.

Jos saapumisilmoitus halutaan saada toimitettaessa yritysosoitteeseen – valitse toimitustavaksi toimitus päiväsaikaan ja saapumisilmoitus. Kun saapumisilmoitus on valittu, kuljettaja ottaa yhteyttä ja ehdottaa päivää ja kellonaikaväliä toimitukselle ilmoitettuun osoitteeseen. Saapumisilmoitus lähetetään viimeistään päivä ennen suunniteltua toimitusta. Huomaa, ettei saapumisilmoitusta lähetetä samana päivänä, jona tuotteet toimitetaan toimitusosoitteeseen.

Huomaa, että jos saapumisilmoitus on valittu, ilmoitus suunnitellusta toimituksesta toimitusosoitteeseen voi tulla aiemmin kuin päivä ennen suunniteltua toimitusta.

Jos päätät teettää tuotteidesi asennuksen jollakin asennuskumppaneistamme, tilauksesi toimitusosoite muuttuu automaattisesti ja tilauksesi lähetetään suoraan asennuskumppanille. Kun olemme lähettäneet tilauksesi, saat meiltä sähköpostiviestin, jonka avulla voit seurata tuotteidesi matkaa korjaamolle ja soittaa korjaamolle tehdäksesi ajanvarauksen. Toimitus korjaamolle on mahdollista ainoastaan, jos olet tilannut siltä palvelun. Asennuskorjaamoja ei voi käyttää jakelupisteinä.

Toimitus eri osoitteeseen ilman lisämaksua. Toimitus kuitataan tavalliseen tapaan vastaanotettaessa, tai sovitulla toimituspaikalla.

Toimitusosoitteena ei voi olla postilokero. Tarkista tilatessasi, että osoite- ja sähköpostitietosi sekä matkapuhelinnumerosi on täytetty virheettömästi.

Et voi muuttaa toimitusosoitetta, jos tilauksesi on jo lähetetty varastoltamme.

Rengas365 ottaa kaiken taloudellisen vastuun, jos tavara katoaa tai vahingoittuu kuljetuksen yhteydessä. On erittäin tärkeää, että tarkistat tuotteet huolellisesti toimituksen vastaanoton yhteydessä. Jos huomaat vastaanoton yhteydessä tavaran tai pakkauksen vaurioituneen, tee merkintä tästä heti yhdessä kuljettajan kanssa hänen rahtikirjaansa (puhelinkeskustelu kuljettajan kanssa ei riitä). Jos pakkaus on vaurioitunut, sinun on tarkistettava, että kaikki pakettiin kuuluvat tarvikkeet ovat tallessa toimitushetkellä. Et voi ilmoittaa näkyvistä vaurioista tai puuttuvasta sisällöstä vastaanottamisenjälkeen, jos olet vastaanoton yhteydessä allekirjoittanut rahtikirjan ilman huomautuksia. Tee mielellään tarkistus vastaanoton yhteydessä yhdessä tavaran kuljettajan tai asennuskumppanimme kanssa.

Vastaanottaessasi lähetyksen, jossa on rengaspaketti (renkaat + vanteet) tai vanteet, suosittelemme poistamaan ulkoisen pakkauksen ja tarkistamaan tuotteet toimituksen yhteydessä.

Jos huomaat jonkin vioittuneen, täytyy sinun ilmoittaa siitä sähköpostitse Rengas365:lle kahden työpäivän sisällä vastaanotettuasi lähetyksen. HUOM! Vaurioitunutta tuotetta tai pakkausta ei saa hävittää ennen selvitysten valmistumista.

5. Kuluttajan peruutusoikeus (yksityishenkilöt))

Yksityishenkilönä sinulla on etämyynnistä ja toimitilojen ulkopuolella tehdyistä sopimuksista annetun lain (KSL 6:14) mukaan 14 päivän peruutusoikeus kaikkiin tavaroihin. Peruutusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Oston peruuttaminen tehdään kirjallisesti sähköpostitse osoitteeseen info@rengas365.fi tai "Ota yhteyttä" -lomakkeella kotisivullamme osoitteessa www.rengas365.fi (huom. ilmoita tilausnumero). Emme hyväksy tilauksen noutamatta /lunastamatta jättämistä kaupan peruuttamisoikeuden käyttöön.

Jos kadut ostostasi, tulee sinun viipymättä ja viimeistään 14 päivän jälkeen siitä kun lähetit kirjallisen peruuttamisen lähettää tuotteet Däck365:n/Rengas365:n toimipaikkaan Ruotsiin. Sinä asiakkaana maksat paluulähetysmaksun ja olet vastuussa tuotteista kuljetuksen aikana. Siksi on tärkeää, että takaisin lähetettämäsi renkaat ja vanteet on pakattu hyvin.

Autamme mielellämme palautuksen kanssa. Palautuskuljetuksen hinta on seuraava:

  • 33 EUR tuotetta kohden rahtiluokassa 1-2
  • 38 EUR tuotetta kohden rahtiluokassa 3-4
  • 47 EUR tuotetta kohden rahtiluokassa 5-6
  • 64 EUR tuotetta kohden rahtiluokassa 7-9

Pienin palautuskuljetuksen hinta on 66 EUR. Pyöräpaketeista ei palauteta asennusmaksua. Lisäksi veloitetaan maksu purkamisesta ja muista töistä 25 €/pyörä.

Huomioi, että jos päätät itse järjestää palautuksen, tulee sinun varmistaa että tavarat toimitetaan varastoomme Laholmiin Ruotsiin valitsemallasi toimitustavalla.  Meillä ei ole mahdollisuutta noutaa tavaroita jakelupisteistä.

Jos olet peruuttanut ostoksesi, suoritamme hyvityksen samalle maksutavalle, jota käytit tilauksen yhteydessä, viimeistään 14 päivän kuluttua siitä kun olemme vastaanottaneet palautuksen. Saadaksesi ehtojemme mukaisen täyden hyvityksen on tuotteiden oltava alkuperäisessä kunnossa tarkoittaen, ettet ole käyttänyt tuotetta. Esimerkiksi renkaat eivät saa olla olleet asennettuina vanteisiin, tai jos olet ostanut vanteet/rengaspaketin (renkaat + vanteet), eivät ne saa olla olleet asennettuina ajoneuvoon. Ellei tuote ole alkuperäisessä kunnossa, on meillä oikeus pidättää hyvityksen yhteydessä vähennys tuotteen arvonmenetyksestä.

Huomatkaa, että tuotteet on palautettava (luovutettava kuljettajalle) viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olette ilmoittanut meille haluavanne peruuttaa kaupan. Pidätämme oikeuden olla ottamatta vastaan tai palauttamatta tuotteita takaisin teille (teidän kustannuksellanne), jos palautus tapahtuu liian myöhään.

Peruuttamisoikeus ei koske yrityksiä.

6. Lunastamatta jätetty toimitus 

Toimituksen noutamatta jättäminen ei koskaan yksinään ole riittävä peruste kaupan peruuttamiselle, vaan erillinen peruuttamisilmoitus on tehtävä DÄCK365 AB/RENGAS365:lle. Noutamatta jätetyistä toimituksista veloitamme 60 €/tilaus sekä alla mainitut maksut:

  • 45 EUR tuotetta kohden rahtiluokassa 1-2
  • 50 EUR tuotetta kohden rahtiluokassa 3-4
  • 60 EUR tuotetta kohden rahtiluokassa 5-6
  • 80 EUR tuotetta kohden rahtiluokassa 7-9

Pyöräpaketeista ei palauteta asennusmaksua. Lisäksi veloitetaan maksu purkamisesta ja muista töistä 25 €/pyörä. Alhaisin veloitus lunastamatta jätetyn toimituksen palautukseen 100 EUR.

7. Takuu

Kaikilla DÄCK365:n/Rengas365:n tuotteilla on yhden vuoden takuu (viitaten valmistusvikoihin).  Tuotteen vastaanottamisen jälkeen tapahtuneita vaurioita, esimerkiksi asentamisen, irrottamisen, tai ajon aikana, ei korvata. Renkaat ja vanteet sekä rengaspaketit on asennettava asiantuntijan toimesta. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa sopivuus ja muut yksityiskohdat ajoneuvon sekä uusien tuotteiden vaurioiden välttämiseksi.

Vanteiden takuu kattaa ainoastaan alkuperäiset materiaalista, jalostuksesta tai pintaviimeistelystä johtuvat viat. Tämä tarkoittaa mm. sitä, että pintaviimeistelyn takuu raukeaa, jos vanteet pestään happopohjaisilla tai muilla syövyttävillä pesuaineilla. Takuu raukeaa myös, jos vanteet altistuvat mekaaniselle vahingonteolle tai jos niitä pestään karkeilla harjoilla tai käsitellään muulla vastaavalla tavalla. Takuu ei myöskään kata kiveniskuja, törmäyksistä tai iskuista johtuvia vaurioita jne.

8. Sopivuustakuu

Sopivuustakuuta rengaspaketille (renkaat + vanteet) sovelletaan, kun haet rengaspakettia auton rekisteritunnuksen avulla. Tällöin Däck365/Rengas365 takaa että renkaat sopivat valittuun ajoneuvoon. Sopivuustakuu ei ole voimassa pelkkiä renkaita ostaessasi.

Tilausvahvistuksesta ilmenee, ovatko alkuperäiset pultit ja mutterit sopivia tai jos olemme lähettäneet uudet asennustarvikkeet. Jos olemme lähettäneet uudet pultit/mutterit ja mahdolliset keskisovitteet, ne täytyy myös asentaa (asennustarvikelaatikko kiinnitetään yhden vanteen sisäpuolelle ennen lähetystä). Vääränlaiset mutterit/pultit voivat pahimmassa tapauksessa aiheuttaa renkaan irtoamisen vakavin seurauksin. 

Jos alkuperäiset pultit ja mutterit tulee asentaa, tarkoittaa tämä sitä, että teräsvanteisiin kuuluvat mutterit ja pultit asennetaan teräsvanteisiin ja alumiinivanteiden alkuperäismutterit ja -pultit asennetaan kevytmetallivanteisiin.

Ennen kaikkien rengaspakettien avaamista tulee yksi renkaista koeasentaa (sekä eteen että taakse). Jos toimitus sisältää keskisovitteet, tulee tämä asentaa vanteen keskiöön. Ennen auton alaslaskemista on tarkistettava, etteivät pultit/mutterit ota kiinni jarrujen osiin tai muulla tavalla "pohjaudu" ja ettei rengas ota kiinni jarrusatulaan tai muihin auton osiin.  Kun olet laskenut autosi alas ja ennen kuin lähdet liikkeelle, tarkista ettei rengas ota mihinkään kiinni rengaskotelossa kääntäessäsi rattia mahdollisimman paljon oikealle ja vasemmalle.

Jokaisen renkaan paine tulee tarkistaa ja säätää autossasi suositeltuun rengaspaineeseen. Tämän tiedon löydät ajoneuvon käsikirjasta.

Jos autosi on varustettu TPMS rengaspaineen valvontajärjestelmällä, voimme lähettää rengaspaketit TPMS-tunnistimilla varustettuina. Tällöin toimitamme rengaspaketit TPMS-rengaspaineen vahtianturoilla, jotka on ohjelmoitu kytkettäväksi valittuun autoon. TPMS-anturat voit tilata verkkokaupastamme. Anturoiden liittäminen autoon vaihtelee eri automallien mukaan. On olemassa itseohjelmoituvia TPMS-anturoita, joissa ärjestelmä poimii uuden renkaan signaalin noin 20 minuutin ajon jälkeen. Vaihtoehtoisesti uudet rengaspaketit voidaan myös aktivoida auton ajotietokoneen kautta. On myös autoja, joissa anturit täytyy ohjelmoida auton TPMS-järjestelmään, jolloin vaaditaan erityislaitteita ja käyntiä korjaamossa, josta kyseinen varustelu löytyy.  Sinä asiakkaana vastaat TPMS-anturoiden liittämisestä auton tietojärjestelmään. Jos autosi on varustettu TPMS-järjestelmällä ja tilaat renkaat ilman TPMS-anturoita, ei sopivuustakuu ole voimassa ongelmissa, jotka koituvat valittuasi rengaspaketit ilman TPMS-tunnistimia.  

Sopivuustakuuta ei anneta ostettaessa vanteita tai rengaspaketteja perävaunuun, asuntovaunuun, kuljetusvaunuun tai muunneltuihin (esimerkiksi madallettuihin) tai maahantuotuihin autoihin. 

Sopivuustakuu ei ole voimassa pelkkiä renkaita ostettaessa. Oletamme ammattilaisen koonneen ne rengaspaketit, jotka ovat autossa, ja siksi suosittelemme käyttämään samaa rengaskokoa. Jotkin nelivetomallit sekä mallit, joissa käytetään eri etu- ja takarenkaita, ovat hyvin herkkiä. Emme valitettavasti voi antaa takuuta erilaisista toimivista yhdistelmistä, vaan suosittelemme noudattamaan autonvalmistajan suosituksia tuotemerkin, kuvion ja koon suhteen. Ota myös huomioon rekisteriotteen tieto renkaan kuormitus- ja nopeusluokituksesta sekä renkaanvaihdon säännöistä. Emme myöskään tiedä, mitä vanteita asiakas aikoo käyttää yhdessä renkaiden kanssa, eikä meillä ole mahdollisuutta tarkistaa kuormitus- ja nopeusindeksiä automaattisesti.

9. Reklamaatiot 

Tuotevikaa epäillessäsi tulee sinun ottaa yhteyttä Däck365:een/Rengas365:een ennen tuotteen palauttamista. Tee meille kirjallinen vikailmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@rengas365.fi tai kotisivullamme osoitteessa www.rengas365.fi "Ota yhteyttä" -lomakkeella.  Ilmoituksesta tulee näkyä alkuperäinen tilausnumero, auton rekisteritunnus ja mielellään kuva viasta. Valitus tulee tehdä kohtuullisessa ajassa sen jälkeen kun olet havainnut vian. Kuluttajan vikailmoitus, joka tehty kahden kuukauden sisällä vian ilmestymisestä tulkitaan aina kohtuulliseksi. Otamme tämän jälkeen sinuun yhteyttä niin pian kuin mahdollista. Lopullinen määräaika kuluttajan vikailmoitukseen on kolme vuotta toimituksen vastaanottamisen jälkeen. Kaikkien reklamaatioiden yhteydessä tuotteet tarkistetaan. DÄCK365:n/RENGAS365:n on todettava valmistusvirhe ennen kuin tuote voidaan korvata. Hyväksytyn reklamaation tuote korvataan vastaavalla tuotteella. Halutessasi saat palautusohjeet ja -asiakirjat. Däck365/ Rengas365 ei korvaa rahtikustannuksia, jotka ylittävät 25 EUR/rengas tai 30 EUR/rengaspaketti (rengas + vanne), koska tarjoamme palautuksen näillä hinnoilla. Vähimmäisveloitus 50 EUR/palautus. Oheiskuluja, kuten asennusta, irroitusta, vuokra-autoa jne, ei korvata. Mahdollisessa kiistassa kuluttajan (yksityishenkilö) ja Däc365:n/Rengas365:n välillä noudatamme kuluttajavalituslautakunnan päätöstä.

10. Henkilötietojen käyttö

Asiakkaan henkilötiedot tallennetaan asiakasrekisteriin voidaksemme täyttää sitoumuksemme sinulle asiakkaana.  
Hyväksymällä myyntiehtomme hyväksyt henkilötietojesi käsittelyn yksityisyydensuojakäytäntömme mukaisesti. 

11. Oma tili

Luomalla asiakastilin (oma tili) suostut siihen, että Däck365/ Rengas365 käsittelee henkilötietojasi yksityisyydensuojakäytäntömme mukaisesti.

Käsittelemme asiakastilisi sisäänkirjautumistiedot (käyttäjänimi ja salasana) siten, että ne eivät tule ulkopuolisten henkilöiden tietoon. Antamalla itse sisäänkirjautumistietosi jollekin muulle henkilölle vahvistat, että kyseisellä henkilöllä on oikeus tehdä tilauksia nimissäsi ja että olet maksuvelvollinen tällaisista tilauksista.

Jos epäilet, että luvattomalla henkilöllä on pääsy kirjautumistietoihisi, kehotamme sinua välittömästi olemaan meihin yhteydessä ja vaihtamaan salasanasi.

12. Evästeet

Verkkosivustolla käytetään evästeitä. Eväste on tietokoneellesi tallentuva pieni tekstitiedosto. Evästeillä pyritään yleensä tekemään sivustosta parempi käyttäjälle ja esimerkiksi muokkaamaan sivustoa kävijän toiveiden ja valintojen mukaan. Eväste säilyy kävijän tietokoneella tietyn ajan tai kunnes itse poistat sen. Istuntoeväste säilyy tietokoneen muistissa tilapäisesti sen ajan, jolloin kävijä on sivustolla. Istuntoevästeet katoavat, kun suljet selaimen. Useimmat selaimet sallivat asetuksissaan evästeiden tallennuksen. Jos et halua sallia niitä, asetuksen voi poistaa käytöstä. Ohjeet tähän löytyvät selaimen ohjeesta. Lisätietoa evästeistämme 

13. Muuta

On erittäin tärkeää syöttää oikeat osoite- ja yhteystiedot. Ilmoitukset, toimitustiedot, laskujen lähettäminen ym. tapahtuvat osaltaan sähköpostitse ja tekstiviestillä. Asiakas vastaa kustannuksista, jotka koituvat asiakkaan antamista vääristä tiedoista.

Kaikki verkkokauppamme tuotteet on myynnissä loppuunmyyntivarauksella. Painovirheen, teknisten ongelmien tai vastaavan sattuessa pidätämme itsellämme oikeuden mitätöidä saapuneet tilaukset. Tällaisessa tapauksessa sinuun otetaan yhteyttä. Koska tuotetiedot tulevat pääosin tavarantoimittajilta, emme ota vastuuta niistä.

Ennen viikoa 18 vuonna 2021 valmistetuissa renkaissa EU-merkintä voi verkkokaupassa poiketa siitä, mitä renkaassa olevasta etiketistä näkyy. Esimerkiksi renkaat, joissa on aiemmin ollut merkiintä F tai G, ovat saaneet merkinnän E uudessa EU-merkinnässä. Tällöin verkkokaupassa mainitaan E-merkintä, mutta etiketissä F tai G. Syynä tähän on asetuksen (EU) 2020/740 päivitys. Lisätietoja EU-merkinnästä löytyy kustakin tuotekortista sekä EU-merkintätiedotteestamme.

Jotkin sivustojemme kuvista voivat poiketa todellisuudesta. Jos esimerkiksi "Renkaat"-valikossa on kuva, jossa rengas on asennettu vanteelle, on kuva tarkoitettu vain havainnollistavaksi, eikä vanne sisälly hintaan.

Emme vastaa siitä, millaisia rengasvarusteita sinä ajoneuvon omistajana valitset käyttää ajoneuvossasi.

14. Force Majeure ylivoimainen este

Sota, luonnonkatastrofi, työmarkkinoiden työtaistelutoimet, viranomaisten päätökset, alihankkijoilta saamatta jääneet toimitukset, hintatasoa nostavat olosuhteet tai muut vastaavat olosuhteet, joihin emme voi vaikuttaa, joita ei kohtuudella voi ennakoida ja jotka vaikuttavat Däck 365 AB:n/Rengas365:n sitoumuksiin tai sopimuksiin siten, että Rengas365.fi ei voi täyttää mainittuja sopimuksia/sitoumuksia, muodostavat perusteen sille, että Däck365/Rengas365.fi vapautuu velvollisuudestaan täyttää mainitut sopimukset.

15. Yhteystiedot

Palautukset osoitteeseen:
DÄCK365 AB/Rengas365
Industrigatan 13
SE-31234  Laholm
Sverige

Posti:
DÄCK365 AB /Rengas365
Box 12
SE-43205 Tvååker
Sverige

Sähköposti: info@rengas365.fi
Puhelin: 004643079160
Vastausajat puheluihin:
Maanantai - perjantai klo 10.00-13.00, 14.00-17.00, suljettu ruokatunnin ajaksi klo 13.00-14.00

SE556127272401


Nämä ehdot on tarkistettu 2024-06-17